Marketing

Marketing chovatelské stanice

Jak “nepřestřelit”
Kvalitní chov je věc jedna, ovšem aby o vás někdo věděl a dokázali jste udat třeba 15 zvířat z jednoho vrhu, je věc druhá.
Začínajícím chovatelským stanicím bychom doporučili, aby naráz nedělali několik vrhů, pokud nemají rezervní místo na neudaná mláďata.
Holky jdou lehce, ale s klukama bývá větší problém. Navíc je možné, že se vám brzy začnou rvát a bude každý potřebovat svůj vlastní box.
Připravte se i na variantu, že vám kluci zbydou doma třeba i půl roku, někteří klidně i celý život.

Marketing, aneb jak být vidět
Připadá vám vtipné, že chovatelská stanice potřebuje marketing? Ano, potřebuje. Abyste udali mláďata, potřebujete být vidět.
Inzeráty na Bazoši prostě nestačí.
Dnes je spoustu nástrojů, díky kterým můžete komunikovat s lidmi. Sociální sítě jsou asi tím nejjednodušším.
Vytvořte si na Facebooku i Instagramu profil vaší chovatelské stanice a buďte aktivní! Aktivita je velmi důležitá, protože nikdo si nepůjde vyhledávat na sociální sítě přímo vás a vaší chovatelskou stanici. Musíte se prostě snažit být vidět. 
Sociální sítě zároveň fungují na určitých algoritmech a zjednodušeně řečeno, pokud budete přispívat jednou za měsíc, jako byste to nedělali vůbec.
Kvalitní fotky a stručný text jsou základ. Nikdo si nepřišel na Facebook číst vaše duchaplné vyznání na půlku A4, jak vás mrzí, že nemáte čas dávat více příspěvků. To nikoho nezajímá. Zájemce o myšku zajímá myška – roztomilé zvířátku, jak jí chovat, jak o ní pečovat, prostě život s ní…
Na to se zaměřte… Přemýšlejte jako váš potencionální zájemce o zvíře – co by vás zajímalo? Co byste chtěli vidět? Co vás přesvědčí, že myška je to pravé zvíře pro vás?
Další důležitou součástí vaší prezentace jsou vaše webové stránky, kde budou pohromadě veškeré informace o vás a vašem chovu.
Že to máte na Facebooku? Málo-kdo to tam nebude hledat a proklikávat se fotkama, co zrovna máte volného a jestli to není starý příspěvek. Navíc, sociální sítě jsou prostředí, kde se potencionální zájemce nechá velmi snadno rozptýlit. Stačí k tomu notifikace o komentáři jeho statusu a už z vaší fan page odchází někam jinam. Udělejte si web 🙂
Přispívejte do skupin, které jsou zaměřené na podobný “typ” lid, jako mohou být vaši zájemci. Komentujte fotky, nebo statusy jménem vaší stránky.
Pište zajímavé články… 

Chovatelský servis
Chovatelský servis neznamená, že když jste z Liberce, přivezete někomu zvíře až do Brna.
Ale znamená to, že zájemci o myšku pomůžete s výběrem, péčí, poradíte, pomůžete a to i potom, co už má nový majitel zvířátko ve své péči.
Vy samotní byste měli mít největší zájem o to, aby se zvíře mělo dobře a měli jste o něm zprávy. Jsou tací zájemci, co se vám už nikdy neozvou, ale i tací, kteří vám čas od času pošlou fotky a většinou si k vám přijdou časem pro další myšku. Proto je fajn být s majiteli v kontaktu a být k dispozici v případě problému.
Na druhou stranu, dávejte si pozor na příliš “odrzlé” zájemce, kteří mají dojem, že jim zvíře dovezete až pod nos, několikrát vám zruší odběr, nebo se neozývají.
V takovém případě je asertivita a jasně dané hranice na místě. Vy jste chovatel, zájemce je zájemce. Pokud zájemce nemá dost snahy a zájmu si pro zvíře přijet, jak se mu bude chtít později třeba na veterinu?